שר הביטחון נועד עם סגנית נשיא ארה"ב: "למנוע נשק גרעיני"

    אבי יעקב No Comments on שר הביטחון נועד עם סגנית נשיא ארה"ב: "למנוע נשק גרעיני"

    בני גנץ, שר הביטחון נפגש הערב עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס ברקע המשא ומתן עם האיראנים שעל פי דיווחים שונים צפוי להיחתם בימים הקרובים | "מודה לארה"ב ולנשיא ביידן על המחויבות למנוע מאיראן נשק גרעיני" אמר גנץ

    צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
    7:56
    01.05.24
    חדשות קול חי No Comments on אנרכיה באוניברסיטת קולומביה: המשטרה פרצה ועצרה עשרות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, בני גנץ נפגש הערב עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס המבקרת בישראל ובאה ברקע ההתפתחויות במזרח התיכון וההסכם במשא ומתן בסוגיית הגרעין האיראני: "חשוב שבכל הסכם עם איראן תהיה הקפדה על הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לרבות המשך החקירה והיעדר סגירה של התיקים הפתוחים"

    בסיום הפגישה כתב שר הביטחון: "קיימתי הערב פגישה חשובה וטובה עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס, שהתמקדה בקשרים האסטרטגיים ושיתוף הפעולה בין המדינות שתורם לביטחון האזור ולביטחונה של ישראל. אמרתי לסגנית הנשיא, שאני מודה לארה"ב ולנשיא ביידן על המחויבות למנוע מאיראן נשק גרעיני, ושיש חשיבות, שבכל הסכם עם איראן תהיה הקפדה על הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לרבות המשך החקירה והיעדר סגירה של התיקים הפתוחים".

    "בנוסף, הודיתי לה על הסיוע של ארה"ב לשמירה על היציבות באזור מול התוקפנות שאיראן מגלה בו בעצמה ובאמצעות שלוחיה. עוד דנו בצורך לפתח את הסכמי אברהם, במצב באוקראינה, ובהכרח להמשיך ולחזק את הצעדים בוני האמון עם הפלסטינים. בהקשר זה, עדכנתי אותה בשורת צעדים שבכוונתי לנקוט בתקופה הקרובה בכדי לחזק את שיתוף הפעולה עם שכנינו בתחומים הכלכליים והאזרחיים."

    הפגישה מגיעה ברקע הדיווח במסגרתו מעצמות המערב ואיראן נערכות לחתום על הסכם גרעין חדש בווינה כבר השבוע. בירושלים מעריכים כי המערב יתפשר עם האיראנים בכל הקשור להסכם. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התייחס באחרונה כמה פעמים להסכם המתגבש וציין כי הוא מסוכן לישראל.

    שר החוץ האיראני הזהיר את המערב ואמר כי "המערב יהיה אחראי אם שיחות הגרעין בווינה ייכשלו". לדבריו, "כדי להחיות את הסכם הגרעין מ-2015, וושינגטון צריכה לקבל החלטות פוליטיות הכרחיות.



    0 תגובות